Pojęcie SEO pochodzi od angielskiego terminu, a dokładniej rzecz biorąc od słowa angielskiego Search Engine Optimalization. Jest to nic innego jak pozycjonowanie w wielkim skrócie ujmując czyli optymalizacja realizowana na potrzeby wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie można przeprowadzać w oparciu o wszystkie dostępne formy wyszukiwarek. Pozycjonuje się, biorąc pod uwagę przede wszystkim wybrane frazy oraz kluczowe słowa, które wymyśla się z perspektywy jakby konsumenta – rozważając, jakie frazy chcąc znaleźć reklamowane produkty czy też usługi konkretnie wpisałby do wyszukiwarki. W oparciu o nie pisane są teksty, robione pozycjonerskie zaplecza, ale też i prowadzone rozmaite działania optymalizujące wygląd danej strony reklamowanego klienta itd.
Jeszcze inna kwestia to to, że pozycjonowanie daje bardzo długotrwałe efekty, na które wprawdzie trzeba poczekać przez dłuższy czas, uzbrajając się w cierpliwość, ale mimo wszystko warto. Jeszcze innym plusem pozycjonowania okazuje się sam fakt niskich cen wynikających z tego rodzaju reklamy w zestawieniu z innymi typami promocji dostępnej na rynku na chwilę obecną. Proces pozycjonowania wchodzi w skład marketingu internetowego, często określanego także mianem marketingu interaktywnego. Jest to chętnie wykonywana usługa przez pozycjonerów działających indywidualnie, jak także i możliwość skorzystania z takiej usługi dają rekomendowane agencje interaktywne.